loading...
سینما باکس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سری جدید تریلر درخواستی 2 209 classicman
موسیقی فیلم 10 476 sami_vito
درخواست تریلر جدید 2 212 classicman
موسیقی متن فیلم 11 358 sami_vito
درخواست تریلر 1 201 classicman
عجب 1 147 classicman
درخواست تریلر 1 206 classicman
درخواست همکاری با سینما باکس 0 209 classicman
درخواست تریلر 3 226 classicman
admin بازدید : 859 جمعه 22 دی 1391 نظرات (0)
شناسنامه
سریال "نظریه ی انفجار بزرگ" (The Big Bang Theory) یه سیتکام آمریکایی هست که از سال 2007 در شبکه ی CBS و به نویسندگی چاک لوری(Chuck Lorre) و بیل پرادی (Bill Prady) ساخته شده . ازین سریال تا بحال 4 فصل کامل پخش شده و پخش فصل 5ـم سریال هم از سپتامبر شروع میشه . 
میانگین زمان هر اپیزود هم 21 دقیقه هست .

تهیه کنندگی این سریال رو هم شرکت چاک لوری (Chuck Lorre Productions) و کمپانی وارنر براس (Warner Bros. Television) بر عهده دارن .

داستان سریال
وقایع سریال که در پاسادینا ی کالیفرنیا اتفاق میفته در مورد 2 همخونه ی جوان دانشمند فیزیک (شلدن و لئونارد) و 2 دوستشون(هاوارد و راج) هست که با دختری که به تازگی به آپارتمانشون اومده(پنی) و در خونه ی روبروی اونا زندگی میکنه آشنا میشن و این آشنایی باعث میشه که متوجه بشن که تالا غیر از زندگی علمی و سر کردن تو دنیای آزمایشگاهی و مجازی خودشون کار دیگه ای نکردن و رابطه ای با دنیای بیرون نداشتن .
برای این 4 رفیق نابغه بت من و سوپر من شخصیتای خیالی نیستن و جوری در موردشون صحبت میکنن که انگار جزئی از زندگیشون هستن . از طرفی خصوصیات و رفتار این شخصیتای خیالی رو با روابط فیزیکی و نجومی که تخصصشون هست پیوند میدن و ساعت ها در موردش بحث میکنن . علاقه ی دیگه ی اون ها بازی های کامییوتری و آنلاین مثل هیلو و کونان هست و سرگرمی دیگرشون دیدن سریالای علمی تخیلی و بحث درمورد شخصیتاش. از "استار ترک" و " کایتان کرک" گرفته تا "استار وارز" و "لوک اسکای واکر" .

هر قسمت سریال یه داستان جداگانه رو دنبال میکنه. از پس گرفتن تلویزیون پنی از دوست یسر سابقش ، خریدن یه ماشین زمان ، بکارگیری سیستم فاضلاب هاوارد در پایگاه فضایی و خرابکاری انتهایی ، ارتباط لئونارد با پنی و بهم خوردن رابطشون ، تلاش مشمئز کننده ی! هاوارد برا زدن مخ پنی ، ثبت اسم راج در مجله ی People ، اعتیاد پنی به بازی آنلاین، سفر گروهیشون به قطب شمال و ... تا اتفاقات با چاشنی مسائل و فرمول های واقعی فیزیک که رشته ی تخصصی این 4 دانشمند جوان هست گسترده و متنوع هست . برا همین دیالوگ ها هر بار توسط "دیوید سالتزبرگ" استاد فیزیک و نجوم دانشگاه کالیفرنیا چک و باز نویسی می شن تا هر چه بیشتر به لحن تخصصی سریال نزدیک باشن.

اما برای فصل ۴ـم سریال هم ۳ شخصیت ایمی فرح فاولر ، پیریا و برنادت وارد سریال میشن و ماجراهای متنوع و جالبی رو در این فصل بوجود میارن.
... در نهایت اینکه سریال "انفجار بزرگ" سریالی جذاب با شخصیت های دوست داشتنی و کمیک هست، و چیزی که بیشتر از همه ما رو به خنده میندازه سادگی و متفاوت بودن این جوانان نابغه ست.

حاشیه های جالب سریال
-- ایده ی یکی از مهمترین ویژگی های شخصیت راج یعنی عدم توانایی در صحبت با زن ها (بجز موارد مستی) رو بیل پرادی تهیه کننده ی سریال، از روی همکارش وقتی توی یه شرکت کامپیوتری کار میکرد گرفت .
-- با استقبالی که از سریال شد دستمزد ۳ بازیگر اصلی در فصل چهارم با رشد قابل توجهی روبرو شد و جیم، جانی و کیلی برای هر اپیزود ۲۰۰ هزار دلار دریافت میکنن.
-- اسم فامیل لئونارد یعنی هافستادر از ۲ دانشمند شناخته شده گرفته شده . رابرت هافستادر برنده ی نوبل ۱۹۶۱ فیزیک و پسرش داگلاس هافستادر برنده ی پولیتزر ۱۹۸۰ .
-- در میانه ی پخش سیزن ۴ سریال ، شبکه ی CBS اعلام کرد بدلیل استقبال بالای بیننده ها سریال برای ۳ فصل دیگه تمدید شده .
 
-- سارا گیلبرت بازیگر نقش لزلی وینکل(یکی از شخصیتای فرعی سریال که با لئونارد رابطه داره) قبلا هم در سریال Roseanne محصول ۱۹۸۸ ~ ۱۹۹۷ نقش GF جانی گالکی ( لئونارد) رو بازی کرده . توی این سریال لاوری متکالف (مادر شلدن) هم نقش مکمل رو بازی میکرده .
-- پنی تنها شخصیت نقش اصلی هست که تا بحال اسم فامیلی براش مشخص نشده .
-- شلدن متولد تگزاس هست . درست مثل جیم پارسونز بازیگر نقش شلدن .
-- این سریال در حدود ۶۵ کشور جهان پخش شده . از فرانسه ، آلمان ، هلند و کره ی جنوبی بگیر تا فیلیپین ، پاکستان و نیکارا گویه و سریلانکا ! لیست کشورایی که سریال رو در حال پخش دارن و وضعیت پخش سریال(تا چه فصل و از چه تاریخی و ...) رو در این لینک میتونین ببینید :

-- در مورد بینندگان سریال هم باید بگم که فصل ۳ پربیننده ترین فصل سریال بوده با ۱۴.۲ میلیون نفر . بیننده ی فصل ۱ و ۲ و ۴ هم به ترتیب ۸.۳۴ و۱۰.۰۱ و ۱۳.۲ میلیون نفر بودن . برای دیدن تعداد بیننده ی سریال به تفکیک فصل و اپیزود به این لینک سر بزنید :

جوایز و عناوین سریال 
این سریال تونسته جایزه های زیادی کسب کنه . از جمله :


---------- سال ۲۰۰۹ ----------- 

TCA Awards
بهترین سریال کمدی 
جیم پارسونز-- بهترین فعالیت در سریال کمدی

American Film Institute
جزو ۱۰ برنامه ی تلویزیونی منتخب سال

2nd Ewwy Awards
کیلی کوکو -- بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال کمدی

---------- سال ۲۰۱۰ ----------

36th People's Choice Awards
سریال کمدی منتخب مردم

62nd Primetime Emmy Awards
جیم پارسونز -- بهترین بازیگر نقش اول در سریال کمدی

3rd Ewwy Awards
بهترین سریال کمدی

---------- سال ۲۰۱۱ ----------

68th Golden Globe Awards
جیم پارسونز -- بهترین بازیگر مرد در سریال کمدی/موزیکال
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتان در مورد مطالب سایت وقت نمایش چیست؟
    درخواست های کاربران

    برای درخواست موسیقی متن فیلم. تریلر. بیوگرافی و گالری عکس


    >>اینجا کلیک کنید<<

    ویژه
    جدول پخش 200 فیلم نوروز 92
    و معرفی سریال های آماده شده توسط شبکه های سیماdjango-unchained-leo.jpg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 490
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 71
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 267
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 33,719
  • بازدید کلی : 306,890
  • کدهای اختصاصی