loading...
سینما باکس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سری جدید تریلر درخواستی 2 214 classicman
موسیقی فیلم 10 487 sami_vito
درخواست تریلر جدید 2 217 classicman
موسیقی متن فیلم 11 364 sami_vito
درخواست تریلر 1 204 classicman
عجب 1 150 classicman
درخواست تریلر 1 209 classicman
درخواست همکاری با سینما باکس 0 211 classicman
درخواست تریلر 3 230 classicman
admin بازدید : 138 شنبه 14 بهمن 1391 نظرات (0)

اولین روز از فجر سی و یکم با اتفاقات و حواشی چون درخواست نامتعارف کارگردان «هیچ کجا، هیچ کس»، استقبال خوب تماشاگران از فیلم «گناهکاران» و افتتاح چشم‌انداز سینمای چین در سکوت خبری همراه بود.

اولین روز از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی به پایان رسید که با اتفاقات و حواشی جالبی چون قطع فیلم «آقای الف» در دقایق ابتدایی نمایش، درخواست نامتعارف کارگردان «هیچ کجا، هیچ کس»، استقبال خوب تماشاگران از فیلم «گناهکاران» فرامرز قریبیان و ... همراه بود.

‌*  اکران «صندلی 257» برای صندلی‌های خالی

مستند «در جستجوی گمنامی» اولین سانس نمایش فیلم‌ها در سینما رسانه برج میلاد بود، اما این فیلم با 20 دقیقه تاخیر آغاز شد و پس از گذشت نیم ساعت از نمایش آن، به دلیل همراه نبودن صدا و تصویر -با اعتراض تماشاگران و به درخواست کارگردان- فیلم از اول نمایش داده شد.

البته این ناهماهنگی‌ به همین‌ جا ختم نشد و با وجود اینکه قرار بود مستند «صندلی 257» بلافاصله پس از «در جست‌و جوی گمنامی» پخش شود، اما چراغ‌های سالن روشن شد و تماشاگران سالن را ترک کردند.

تقریبا 15 دقیقه پس از خارج شدن تماشاگران از سالن نمایش «صندلی 257» برای صندلی‌های خالی اکران شد و پس از آن با اعتراض کارگردان- محسن خان‌جهانی- نمایش فیلم متوقف شد.


‌* «آقای الف» و پاسخ کارگردان قبل از طرح سوال

اولین فیلم سه بعدی «آقای الف» صبح روز نخست جشنواره فیلم فجر در ایوان شمس اکران شد اما پس از 10 دقیقه از نمایش، فیلم قطع شد و کمی بعد دوباره به نمایش درآمد و تبع این تاخیر نشست پرسش و پاسخ فیلم در سالن کنفرانس همایش‌های برج میلاد نیز با تاخیری 30 دقیقه‌ای برگزار شد.

اما «علی عطشانی» کارگردان فیلم، در ابتدای نشست قبل از اینکه کسی از وی درباره علت قطع شدن نمایش بپرسد گفت:این مشکل هیچ ربطی به فیلم نداشت. فقط فن پروژکتور سوخت و فیلم قطع شد و این اتفاق هیچ ربطی به ما نداشت.

‌* «هیچ کجا، هیچ کس» درخواست‌ عجیب و پاسخی عجیب‌تر

فیلم سینمایی «هیچ کجا، هیچ کس» به کارگردانی ابراهیم شیبانی- در ساعت 13:30- در حالی انجام شد که از ورود خبرنگاران و تماشاگرانی که پس از شروع سانس قصد حضور در سالن را داشتند، جلوگیری شد. به گفته مسئولان سالن، این خواست کارگردان بوده که هر کسی که دیر برسد نباید فیلم را ببیند.

البته درخواست عجیب ابراهیم شیبانی تنها نکته جالب این فیلم نبود در نشست پرسش و پاسخ نیز رضا کیانیان در واکنش به صحبت حضار درباره حضور چهره‌ها در سینما گفت: درخصوص بازیگران طوری صحبت می‌شود که انگار وانتی در میدان ونک ایستاده و برای جذب تماشاگر چهره جمع می‌کند. به نظر من این حرف زشتی است. ما چهره نیستیم. من رضا کیانیان هستم و به خاطر چهره‌ام نیست که در سینما کار کردم بلکه به خاطر سواد و سوابقم است.


‌* پرسش و پاسخ یا نقد و بررسی، مسئله این است!


در تمامی نشست‌های روز گذشته محمدرضا شهیدی‌فر، مدام این نکته را متذکر می‌شد که اینجا نشست پرسش و پاسخ است نه جلسه نقد و بررسی تا شاید ملکه ذهن شود.

اما این تذکرها هم گاهی کارساز نبود و بحث‌ها ادامه داشت، به عنوان مثال ابراهیم شیبانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با حذف ستاره‌ها از فیلم «هیچ کجا، هیچ‌کس» چه نمره‌ای به خود می‌دهد، من در سالن شما را دیدم که لپ‌تاب باز کرده بودید و هنگام نمایش فیلم خبرتان را ارسال می‌کردید و این کار اصلا درست نیست. قبل از این‌که من به فیلم نمره بدهم شما در ارتباط با کار خود توضیح دهید!

البته عکاسان با تجمع در جلسات پرسش و پاسخ به نظر راضی‌ترین افراد اهالی رسانه از این نشست‌ها بودند.


* «گناهکاران» و آروزی بازیگری که کارگردان شد

«گناهکاران» نخستین ساخته فرامرز قریبیان در حالی اکران شد که تقریبا تمام سالن‌های 1800 نفری برج میلاد پر شده و تماشاگران تا پایان نمایش در سالن باقی مانند و پس از تمام شدن فیلم چند دقیقه ایستاده و به سازنده فیلم را تشویق کردند.

اما فرامرز قریبیان که پیش از این وی را در فیلم‌های زیادی به عنوان بازیگر دیده بودیم در نخستین نشست خبری اولین فیلمش گفت: آرزوی من این است که ممیزی از سینمای ایران برداشته شود.


* در جست‌وجوی ‌صندلی، قطعی اینترنت، پذیرایی با طعم اقتصاد مقاومتی

در نخستین روز از جشنواره فیلم فجر برخلاف سال‌های قبل خبری از پذیرای پس از پایان هر نمایش نبود و بسیاری از خبرنگاران که برای پوشش خبری نشست‌ها دیرتر به غذاخوری رفتند با جمله معروف «غذا تمام شد» مواجه شدند و با وجود در دست داشتن بن غذا، از این متعجب بودند چطور ممکن است غذای که سرو نشده تمام شده باشد! حتی برخی از بازیگران چهره نیز از این برخورد مسئولان غذاخوری بی‌بهره نماندند.‌

درضمن اهالی رسانه در مرکز همایش‌های برج میلاد ساعت‌های زیادی را بدون نوشیدن چای سر کردند و به دلیل کمبود صندلی و قطع مکرر اینترنت، تایپ اخبار و خوردن شام با اعمال شاقه را به تجربه‌های خود اضافه کردند.

البته این ناهماهنگی ةا در روزهای نخست جشنواره امری معمول است، اما تکرار آن در روزهای آینده نمی‌تواند توجیه‌پذیر باشد.


‌* افتتاحیه سینمای چین در سکوت

در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر مراسم نمادین افتتاح بخش چشم‌انداز سینمای چین در محوطه سالن برج میلاد برگزار شد و «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی نیز برای این مراسم در برج میلاد حضور پیدا کرد اما در مورد حضور وی و برگزاری این مراسم هیچ اطلاع‌رسانی از طریق بلندگوهای روابط عمومی برج انجام نشد.

حضور افرادی چون جواد شمقدری، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدرضا شریفی‌نیا و هدیه تهرانی در نخستین روز از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر قابل توجه بود.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    نظرتان در مورد مطالب سایت وقت نمایش چیست؟
    درخواست های کاربران

    برای درخواست موسیقی متن فیلم. تریلر. بیوگرافی و گالری عکس


    >>اینجا کلیک کنید<<

    ویژه
    جدول پخش 200 فیلم نوروز 92
    و معرفی سریال های آماده شده توسط شبکه های سیماdjango-unchained-leo.jpg
    آمار سایت
  • کل مطالب : 490
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 53
  • آی پی امروز : 47
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 640
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 3,294
  • بازدید سال : 36,746
  • بازدید کلی : 309,917
  • کدهای اختصاصی